نام کاربری:
پسورد:
ثبت نام
صفحه اصلی آرشیو Chat نقشه میانه اعضا گالری عکس ارتباط با ما

















دانلود كتاب ياد بود كوروش كبير - مريم رمضاني

امتیاز : 0 از پنج بازدید کننده : 147 نفر

من كوروش هستم ...شاه جهان...شاه بزرگ...شاه نيرومند...شاه بابل...شاه سرزمين سومرو اكد...شاه چهارگوشه جهان.............

يادبود كوروش كبير



مجید موسوی(majidatash )1388/10/24 - 20:54:33
طبق معمول دانلود کتاب واقعا خسته نباشید


مريم رمضاني(mary )1388/10/24 - 20:58:53
ميخوام اطلاعاتتون زياد بشه


سحر :1388/10/25 - 00:32:31
خانم رمضانی
با یک سرچ تو اینترنت آدرس دهها سایت رو میشه پیدا کرد که دانلود کتاب توش رایگان هست!!!
حالا این کتاب کوروش به چه درد ما تورکها می خوره من نمیدونم؟
از خود بیگانه هایی مثل شما را کاری نتوان کرد.پیدا کردن کتاب کوروش تو اینترنت با توجه به هزینه ای که حکومت ها در این 90 سال اخیر داشتند کار سختی نیست.

حداقل آدرس چند کتاب که مربوط به فرهنگ و زبان ملی ما تورکی باشد رو پیدا کن!


سعید :1388/10/25 - 22:56:48
منم كوروش، شاه جهان، شاه بزرگ، شاه دادگر، شاه بابل، شاه سومر و اكد، شاه چهارگوشه جهان. پسر كمبوجيه، شاه بزرگ ... نوه كورش، شاه بزرگ ... نبيره چيش پيش ، شاه بزرگ . . .

آنگاه كه بدون جنگ و پيكار وارد بابل شدم، همه مردم گامهای مرا با شادمانی پذيرفتند. در بارگاه پادشاهان بابل بر تخت شهرياری نشستم، مردوك خدای بزرگ، دلهای پاك مردم بابل را متوجه من كرد... زيرا من او را ارجمند و گرامی داشتم.

ارتش بزرگ من به آرامی وارد بابل شد. نگذاشتم رنج و آزاری به مردم اين شهر و اين سرزمين وارد آيد.

برده داری را بر انداختم ، به بدبختی های آنان پايان بخشيدم. وضع داخلی بابل و جايگاههای مقدسش قلب مرا تكان داد...

من فرمان دادم كه هيچكس اهالی شهر را از هستی ساقط نكند. فرمان دادم كه همه مردم در پرستش خدای خود آزاد باشند و آنان را نيازارند.

مردوك خدای بزرگ از كردار من خشنود شد... او بركت و مهربانيش را ارزانی داشت . ما همگی شادمانه و در صلح و آشتی مقام بلندش را ستوديم. . .

من همه شهرهايی را كه ويران شده بود از نو ساختم. فرمان دادم تمام نيايشگاه هايی را كه بسته شده بود، بگشايند. همه خدايان اين نيايشگاهها را به جاهای خود بازگرداندم.

همه مردمانی را كه پراكنده و آواره شده بودند، به جايگاههای خود برگرداندم و خانه های ويران آنان را آباد كردم.

همچنين پيكره خدايان سومر و اكد را كه نبونيد بدون واهمه از خدای بزرگ به بابل آورده بود، به خشنودی مردوك خدای بزرگ و به شادی و خرمی به نيايشگاههای خودشان بازگرداندم، باشد كه دلها شاد گردد.

بشود كه خدايانی كه آنان را به جايگاههای مقدس نخستينشان بازگرداندم، هر روز در پيشگاه خدای بزرگ برايم زندگانی بلند خواستار باشند...

من برای همه مردم جامعه‌ای آرام مهیا ساختم و صلح و آرامش را به تمامی مردم اعطا كردم.


سعید :1388/10/25 - 22:58:55
روديم ولي هم نفس مردابيم

سيلي خور اين زمانه كج تابيم

تاريخ به زير آب فرياد كشيد

كوروش تو به پا خيز كه ما در خوابيم


آیسن :1388/10/26 - 15:23:55
تو دوست عزيزم اميد وارم در پناه ايزد پاك سلامت باشي و الگويت كوروش بزرگ باشد.كوروش مردي از جنس حقوق بشر قرن هاست فوت كرده ولي همچنان باقي و پايدار است.كوروش سر از بالين ابديت بر گير ياران و دوستانت را نظر كن. كه همه دل در گرو انسانيت و حقوق بشرت دارند.


مريم رمضاني(mary )1388/10/26 - 18:11:29
سركار خانم سحر شما باچه مدرك ودليلي من را بيگانه خطاب مي كنيد؟!!!!!
نكنه من اهل مريخ هستم وخودم خبر ندارم!!!!
درسته من مثل شما ترك نيستم آذري هستم وبه آذري بودنم هم مفتخرم.و دليلي نمي بينم كه به خاطر آذري بودنم به ساير اقوام ديگه توهين كنم چون از نظر من همه اقوام وملت ايران مورد احترام هستند.
واينكه از نظر من اطلاع رساني وترويج كتاب نه تنها ضرري نداره بلكه باعث ميشه اطلاعاتمون زيادتر هم بشه حالا من نميدونم مشكل شما با اين موضوع چيه؟!!!!
اگه قرار باشه كه دريك سايت مطلب يا كتابي نباشه پس چه لزومي داره كه اون سايت ايجاد بشه!!!!
پس بايد به عرض شما برسونم كه الان عصر ارتباطات واطلاعاته نه عصر غارنشيني.....


سحر مییانالی(seher )1388/10/28 - 12:05:15
عزیزیم سن آذری ده یوخ فارس سان و فارس لارین غولو
سحر


مريم رمضاني(mary )1388/10/28 - 12:50:09
سحر خانوم سن هاردان بيليسن كه من آذري دييرم.
حتما" علم غيبون وار.
گرك سنه ديم كه من طباطبايي آذريم و افتخار دا الييرم.
در ضمن ايران دا وطنيميز دي اولماز هراستان بير كشور اولا وايران بخش بخش اولا.
چوخ پيس دي كه سن مردمون اصالتييني اوز اعتقادوا وادار اليسن.
هركيمين بير اعتقادي وار وبو دليل اولماز كه ديسن من آذري دييرم سن هاردان بيليسن كه توهين اليسن.


مريم رمضاني(mary )1388/10/28 - 13:07:47
درضمن من واقعا"ازشنيدن اين حرفها متاسفم.
يعني شما همچين آدمي هستيد كه اگه يه نفر اصليتش براي آذربايجان باشه اما به جاي ديگه اي مهاجرت كرده باشه بيگانه خطابش مي كنيد پس عجب صاحبخونه اي هستيد كه مهمون رواز خونتون بيرون مي كنيد حالا فرض بگيريم كه من فارس باشم بازهم دليلي نداره كه من بيگانه هستمم.
يعني از بستگان شما وجودنداره كسي كه به ديگر شهرهاي ايران مهاجرت كرده باشند؟؟!!
پس از نظر شما اونها هم بيگانه هستندونبايد با آنها رفت وآمد كرد!!!!چون آذربايجان را شماخريديد وهيچكس بدون اجازه شما نبايد به اونجا پابذاره!!!
آيا منطق شما همينه"نژادپرستي و غربال كردن انسانها؟؟؟؟!!!!"


سحر :1388/10/28 - 16:44:29
مریم خانوم
-من گفتم که از خود بیگانه:این اصلاح جامعه شناسی است (در اصل الینه مشتق از الیناسیون).در جامعه شناسی فرد الینه به کسی گفته می شود که تحت فرهنگ مسلط بیگانه از فرهنگ و هویت خود دوری جسته و هویت میلت غالب را به خود می گیرد.
آیا به نظر شما کسی که از تورک بودن خود تنفر دارد،ترجیح می دهد به زبان مسلط تکلم کند،تاریخ قوم مسلط را درخشان و خود را برعکس آن می داند،قهرمانان ملت خویش را نادیده گرفته قهرمانان کاذب بیگانگان را پرستش می نماید از خود بیگانه نیست؟؟؟

-به هیچ عنوان قصد من توهین به شما و امثال شما نیست.
و شما ها را به خاطر درو از وطن بودن غربال نمی کنم که خود نیز قطره ای از آوارگان دور از وطن هستم اما این خود شما هستید که خود را از غربالها می گذرانید.
این خود شمایید که فرهنگ مسلط،زبان مسلط و هویت غالب را برتر از آنچه متعلق به خودمان است می دانید.
اگر غیر از این است خود بگویید.

نامهای فارسی را اصیل ایرانی میدانید و نامهای خودمان را بیگانه!
بر تاریخ قوم دیگر می بالید و تاریخ خودمان را لابد تحقیر امیز می دانید؟

هیچ از خودتان سئوال کرده اید که چرا کوروش را از بابک به خود نزدیک می دانید؟
لطفا نگویید که آنها افتخار کشور ما هستند!چرا همه افتخارات کشور ما از فارسها هستند؟
چرا در تاریخ نوشته شده اینان سهم ما زا گذشته جز توحش نیست و سهم آنان تمدن و فرهنگ متعالی؟

چرا به جای لفظ تورک از واژه جعلی آذری استفاده می کنید؟سراغ پیرترین فرد خانواده تان بروید بگویید مادربزرگ،پدربزرگ آیا از اجداد شما کسی خود را آذری می دانست؟
چرا وقتی تحقیرمان می کنند می گویند "ترک خر" و وقتی می بینند همراهی شان می کنیم می گویند "آذری عزیز"

عصر عصر بیداری ملتهای دربند است.به آنچه گفتم خوب بیندیشد.بنده هیچ دشمنی با شما ندارم.با فارس ها نیز همچنین.چند تن از بهتیرین دوستانم هم فارس می باشند.ولی من می خواهم خود باشم.می خواهم بر گذشته واقعی خویش تکیه بزنم.نمی خواهم بیش از این خودم را،اجدادم را ملتم را تحقیر نمایند.نمی خواهم از کلیه حقوق انسانی ام به دلایل واهی بی نصیب باشم.

دوست من نژاد پرستی در همه جای دنیا رو به موت است آنوقت در اثر سیاستهای نژادپرستان من و خواهران و برادرانمان بر سر این که کیستیم به جان هم بیفتیم.

امیدوارم که کین از من نداشته باشی و همه آنچه انتقاد کردم را تنها اختلاف جزئی مابین دو خواهر بگذاری.



سحر :1388/10/28 - 16:47:02
اگر در شهریار(علیشاه عوض) زندگی میکنی از آنها راجع به زبان بومیشان بپرس.
من هر از چند گاهی به همراه خانواده به باغ یکی آشنایم می یام.و از وضعیت اونجا کاملا آگاهی دارم.

یاشا ساغ قال.اوزوده گئدیب او اوغلان (مجید موسوی) ایلن منیم دالیمجاق چت ده یازما.

سنی اوپوره م


مريم رمضاني(mary )1388/10/28 - 18:44:33
سلام دوست عزيز سحر خانوم
منظورازنام هاي اصيل ايراني اين نيست كه نام هاي به قول شما تركي اصيل نيستند چرااتفاقا"خيلي هم اصيلند وقابل احترام.اماگفته شما دليل بر اين نمي شه كه چون ماآذربايجاني هستيم ايراني نباشيم.اين نظر شما واقعا"براي من جالبه كه چون ما آذري هستيم بايدفقط از اسم هاي آذري استفاده كنيم اما قبل از اينكه مااصليتمون ازآذربايجان باشه كشورمون ايرانه وآذربايجان زير مجموعه يه مجموعه بزرگتر به نام ايرانه واگه قرارباشه كه ماازاسم هاي بيگانه استفاده نكنيم پس چرا از اسم هاي عربي كه كاملا"متعلق براي كشورمانيستند استفاده مي كنيم وبراي ماهم خيلي قابل احترامند پس اگر قرار باشه كه همه چي آذري باشه پس چرا ما مسلمون هستيم يعني طبق گفته شما ماالان داريم ازيك دين بيگانه(اسلام) پيروي مي كنيم.
نظرمن اينه كه بايد ازهر چيزي كه درسته پيروي كردتاراه پيشرفت علم و دانش وموفقيت راپيمود وشايد چون ما ازخودمون نقطه ضعف بي مورد نشون ميديم باعث ميشه كه ديگران به ما بخندن وبه ما بگن...
اماراه پيشرفت وكسب شخصيت براي مابرقراري ارتباط اجتماعي سالم با كليه انسان هاست چون همه هم وطنيم وبراي پيشرفت كشورمون تلاش مي كنيم.


سحر :1388/10/28 - 19:14:54
سلام مریم
منظور من این نیست که ما دیگر اسامی به هیچ عنوان استفاده نکنیم.نه این یک مسئله اختیاری است.(البته در این رابطه کاملا توضیح خواهم داد).اما من از اینکه در این کشور همه چیز فدای قوم فارس است انتقاد می کنم و از این منظر مخالفم اینم که اسامی فارسی با عنوان اسامی اصیل ایرانی استفاده گردد.این بدان معنی است اسامی واقعی ایرانی همان اسامی فارسی هستند.که من و شما موافق ان نیستیم.

اما در مورد انتخاب نام
نام یک شخص(این را می توان به اسامی مکانها و کالاها و... نیز تعمیم داد) نشاندهنده هویت اوست.وقتی که اسم یک فرد فارسی این بیشتر به معنی آنست که وی متعلق به قوم فارس است.اما وقتی که اسم یکی نفر "حسین" می باشد لزوما این به معنی عرب بودن وی نیست بلکه این به معنی تاکید بر بخشی از هویت آن فرد به معنی مسلمان و شیعه بودنش است.
تخصیص اسامی عربی مذهبی به یک شخص تنها نشانگر تعلق مذهبی آن فرد می باشد که در مورد اسامی فارسی چنین نمی تواند باشد.
برای مثال وقتی اسم یک دختر"مهسا " می باشد این بیشتر بدان معنی می تواند یک وی دختری از قوم فارس است(البته چنانچه قبلا گفتم اضمحلال فرهنگ ما در فرهنگ فارس علی الخصوص در چند دهه اخیر باعث گردیده که ما این مسئله را طبیعی بدانیم) در حالیکه اگر آن دختر یک ترک باشد اسم زیبای "آیلار" بسیار برازنده تر خواهد بود.
در کل در همه جای دنیا اسم یک شخص تاکیدی است بر تعلق ملی آن شخص و تاکید وی بر هویت ملی خویش.علی الخصوص من شخصا در این رابطه بسیار تاکید می کنم که اسامی کودکان (شرکت،فروشگاه ،کالا و...) ما باید به ترکی باشد چرا که با توجه به عدم حمایت از زبان ترکی رفته رفته هژمونی زبان ترکی در مناطق ترک نشین تضعیف خواهد شد که نمونه اش همان شهری است که شما در آن هستید.
این رو خیلی عجله دارم و چون دارم به مهمونی میرم خیلی پراکنده نوشتم اگه در این رابطه ابهامی برای دیگران وجود داشته باشد می توانم مقاله مفصلی راجع به این موضوع بنویسم.(البته با یه کم تاخیر)
یاشا ساغ اول


مجید موسوی(majidatash )1388/10/29 - 20:32:40
آی قیز سحر سنون دالوجاخ چته یازمیم نمنه یازمییم سن دیسن اوزوی چوخ قبولچولوقون وار فکر الیسن تمام عالم وآدم سنی گودور بابا بیز نه هایدا سن نه هایدا مقالوننده خبر چیخمادی شایده سفارش وریبسن ترکیه دن گله شاید ده اوزون ترکیه ده سن هه؟


سحر :1388/10/29 - 23:22:59
آی اوغلان سن گئت تورکو یازماغی اویره ن سونرا گل.
سونرا بیزیم او سئواللارین جاوابی نه اولدو؟
مقاله نی ده بیر شرط لن یازاجاغام عما ائتسه ن؟


سحر :1388/10/29 - 23:26:34
اوزوده خان اوغلان مقاله نی من اینترنت ده بعضی لر کیمی کپی پست ائله میره م کی زامان آپارار.امتحانلاردان سونرا....

تورکیه دن سیفارش آلسام بوندان یاخشی دیر کی گئده م بعضی لر کیمی پان فارسیست لرین تیکراری سوزلرین کپی پیست ائده م.

منیم دالیمجاق یازدیقلارینی دا چت ده گوردوم.


به بیزیم او سئوالارا نه واقت جاواب وئریسن؟!


مجید موسوی(majidatash )1388/10/30 - 11:35:06
شاید که من ترکی نوشتن را مثل تو خوب بلد نباشم ولی متاسفانه تو فارسی نوشتن را هم خوب بلد نیستی بگذریم اصلا بحث ما این چیزا ها نیست تو که میگی من در چت دنبالت چیزی نوشتم تو اگه اونجا بودی و نوشته های منو دیدی چرا جوابمو ندادی اگر هم نبودی پس چی میگی بعد هم گفتم که تو دشمنی فارسها با ترکها رو با مدرک به من ثابت کن تا اون سوالها که سهله هر چند تا سوال دیگری که داری برایت مثل آب خوردن جواب بدم در ضمن حکومت حاکمی که الان در کشورمان هست در راسش یک آذری با غیرت است پس همه اینها خیال و توهمی بیش نیست در مورد مقاله ات من مطمئنم که الان یه صفحه ورد باز کردی و داری مطالبت را از اینترنت کپی و در اون صفحه پیست میکنی و بعد از اون صفحه میخوای با تایپ فارسی خوشگلت مقاله قهارت رو تایپ کنی عزیزم نکن این کارا رو چرا میخوای لقمه رو از پشت سرت به دهانت بزاری ؟؟!!


سحر :1388/10/30 - 14:01:15
مجید جان دلبندم
من فارسی رو تو کنکور 100 زدم.و چون از بچگی هم تهران بودم فارسی رو خیلی روان صحبت می کنم.که البته این برایم افتخار نیست.
بلکه برخلاف تو که در آغوش ملتی غر از ملت خودت جا خوش کرده ای و پشت به هویت و ملت خودت کرده ای افتخار من اینست که در راه پاسداشت زبان و فرهنگ و هویت ملی خودم دارم تلاش می کنم.
خوشحالم که مثل تو اسیر بیماری از خودبیگانگی نشده ام و زبان و فرهنگ غیر را بر فرهنگ و زبان مادری ام ترجیح نداده ام.
امثال شما که در درون خود چیزی برای دفاع ندارد همیشه در فرهنگ غالب هضم و مستحل شده و از بین رفته اند اما خوشحالم که من مثل تو نشده ام.و فرهنگ و زبان و تاریخ ملت خودمان را بر فارسها نفروختی ام.تو فروخته ای و چه ارزان فروخته ای.

امثال تو که وقتی به چالش کشیده می شوید کاری جز اتهام زنی و حاشیه سازی و فرافکنی ندارید.

دوست من نقد یک جریان فکری هم باید در فضایی صورت گیرد که خارج لودگی و تمسخر و رفتار لمپنیستی است.
من اگر افکار پان فارسیستی را تو این سایت به چالش می کشم از بابت این نیست که جوابی برای تو باشد که تو راحت ترین راه را برای خود برگزیده ای!چشم و گوشهایت را گرفته ای تا مبادا خلاف آنچه در ذهن خود پرورانده ای مقابل ظهور کند و چارچوب تفکرات ذهنی ات را درهم بشکند.

نیم دانم چرا همیشه در مقابل افراد جاهل جمله "کافر همه را به کیش خود پندارد" شکل می گیرد؟
آقای فارس گرا!چرا همه را مثل خودت فرض می کنی.از ویکی پدیا کپی پیست می کنی و ادعا می کنی که خیلی می دانی!
"آذر یازبان باستان" کسروی را تبلیغ می کنی بدون آنکه چندان هم از محتوی آن آگاه باشی.
عزیز من تو از کسروی کدامین کتابها را خوانده ای؟
از مبلغان تئوری "آذری" کسان دیگر را می شناسی؟

والله نه

باور کن تو از آن تفکری هم که دفاع و تبلیغ می کنی هم چندان آگاهی نداری.

من در تهران با اعضای جبهه ملی که هم سوادشان از تو بیشتر است و هم افراطی تر از تو هستند بحث و گفتگو کرده ام.حداقل آنها چارچوب یک گفتگوی دوجانبه را می فهمند.

دوست من بنده هیچ نگفتم که فارسها با ترکها دشمنی دارند و در پی اثبات این مسئله نیستم.
اما تو یکی از همان نوچه های پان فارسیستها هستی که با هویت خودت هم عناد می کنی.
مگر این پان فارسیتها نبوده اند که همواره ملت تورک را غیر متمودن و وحشی و ...نامیده اند.مگر کم تحقیرمان کرده اند.دشمنی شاخ و دم دارد؟

البته این رفتار تو هم قابل فهم است.وقتی در مقابل منطق حرفی برای گفتن نداری شروع به اهانت بحث حاشیه ای میکنی.

"تو دشمنی فارسها با ترکها رو با مدرک به من ثابت کن تا اون سوالها که سهله هر چند تا سوال دیگری که داری برایت مثل آب خوردن جواب بدم " این همان فرافکنی است که فقط انسان درمانده و عاجز از بیان منطق بدان پناه می برد.

جواب سئوالهایم رو از تو می خواهم.
علاوه بر اونها اگر لازم بود سئوالهای دیگیری برایت طرح کنم که از پاسخ بدانها عاجز باشی و بر تهی بودن اندیشه ایت پی ببری.

امیدوارم که هر چه سریع تر جواب سئوالها رو نه برای من که برای دیگران بیابی و بدانها پاسخ دهی!که در غیر این همگان خود پی به حقایق یعنی نداشتن منطقت پی خواهند برد.


سحر :1388/10/30 - 14:02:18
لطفا قبل از یافتن پاسخ ها هم چیز جدید عنوان نکن.
منتظرم


مجید موسوی(majidatash )1388/10/30 - 14:36:40
عزیزم سحر جان نامه پر از مهرو محبتت را دریافت کردم ممنون از این همه محبتت مثل روز روشن بود که شما قبل از من با با سواد تر از من بحث کرده ای و وقتی نتیجه نگرفته ای به این سایت اومدی که عقده هایت را خالی کنی چون میدانستی که لااقل چند نفر اینجا با تو هم عقیده اند وشاید بتوانی حرفهایت را به کرسی بنشانی در مورد زبان فارسیت هم من فارسی صحبت کردنوتو نگفتم که فوری رتبه ات را به رخ کشیدی من نحوه تایپ رو گفته بودم یه نگاه به نظراتت بکنی خودت خوب میفهمی در مورد آثار کسروی هم باید بگویم شما انتقادی که از این کتاب کردید فقط گفتید که غیر علمی است بدون ثابت کردن نظرتون آیا این همان هوچیگری که در مقدمه کتاب توسط نویسنده نوشته شده است نیست و انتقاد دیگرتون در مورد کتاب به زبان شناش نبودن آقای کسروی است که اگر کتاب را خوب میخواندید متوجه میشدید که ایشان دو سال تمام به علم زبانشناسی پرداخته و بیشتر زبانهای باستانی ایران عزیزمان را فرا گرفته بودند حال با این اوصاف شما از محتوای کتاب خبر ندارید یا من


سحر :1388/10/30 - 15:10:07
مجید عزیز
جواب سئوالهل رو بده تا کسروی و هم نقد کنم.
ضمنا برو بچه های جبهه ملی تون و برو بچه های محسن پزشک پورتون هم وقتی که باهاشون بحث کردیم کم آوردند.چون واقعیت اینکه که حرفشون حق نبود نه اینکه خیلی هم بی سواد باشند.

به هر برای ادامه بحث سئوالها رو جواب بدین حداقل برای خودتون.


:1388/10/30 - 15:13:39
مجید عزیز
جواب سئوالها رو بده تا کسروی رو هم نقد کنم.
ضمنا برو بچه های جبهه ملی تون و برو بچه های محسن پزشک پورتون هم وقتی که باهاشون بحث کردیم کم آوردند.چون واقعیت اینکه که حرفشون حق نبود نه اینکه خیلی هم بی سواد باشند.

به هرحال برای ادامه بحث سئوالها رو جواب بدین حداقل برای خودتون.


مجید موسوی(majidatash )1388/10/30 - 15:34:57
سحر خانوم شما همیشه عادت دارین که خودتون در مورد خودتون قضاوت کنین شما به بحثهائی که با به قول خودتون برو بچه های جبهه ملی کردین و جواب اونا رو هم برا ما بگین ببینم که حق با کدام یک از شما است در این سایت هم ما به غیر از هوچیگری فعلا از شما هیچی ندیدیم لااقل من چند مطلب و یک کتاب در مورد اثبات نظراتم ذکر کردم شما چیکار کردین آخه شما که درس و مشق خودتون را به اثبات هویتتون ترجیح میدین چطور دم از هویت میزنین موفق باشین جواب سوالت رو هم بعد از مقاله شما که قراره بعد از درستون بنویسین میگم تو امتهاناتت هم موفق باشی


سحر مییانالی(seher )1388/10/30 - 15:53:14
مجید آقا
اول جواب سئوالات بعد بعد باقی ماجرا.لطف بحث رو عوض نکنید.سعی کنید یه کم ادبیاتتون رو هم عوض کنین و از یک موضع دیگه هم وارد بحث بشین.
ساغ اول


ائلشن مییانالی(Elshen )1388/11/21 - 17:32:57
آخی ایستیرسن کیم ایله بحث ائده سن، سحر!؟
بونلارین منطقی اولسایدی، نیه پان فارس اولوردولار!


نام و نام خانوادگی :




لوگین شوید تا امکان حذف نظرتان وجود داشته باشد.اگر ثبت نام نکرده اید. ثبت نام کنید تا بتوانید لوگین شوید و علاوه بر آن شما نیز بتوانید مطالب خودتان را در سایت قرار دهید.
 
نام کاربری:
پسورد:
ثبت نام
کاربران آنلاین
پرستو تنها


Programing: Miyanali.com    EMail: Info@Miyanali.com time(3s)